De route op mijn treinticket is gewijzigd
Het kan gebeuren dat uw route is gewijzigd door bijvoorbeeld werkzaamheden.
Bij sommige uitvoerders kunt u zonder problemen op de eerstvolgende trein stappen. Een nieuwe route kunt u uitzoeken via de website van de uitvoerder. Dit geldt voor:
- Deense regionale of IC treinen;
- Deutsche Bahn tickets*;
- NS tickets;
- ÖBB tickets (nachttreinen uitgezonderd);
- VY tickets;
- Zwitserse regionale en IC treinen (uitgezonderd panoramatreinen en EC's)
Bij andere vervoerders kunt u niet zomaar op de volgende trein stappen. In dit geval moet u naar het loket op het station om een reservering te laten maken voor de eerstvolgende beschikbare trein. Dit is het geval voor:
- Eurostar**;
- Italo;
- Nachttreinen***;
- Panoramatreinen
- Renfe;
- TGV;
- Trenitalia.
* Deutsche Bahn: U kunt een nieuwe route uitzoeken via de planner. Uw zitplaatsreserveringen blijven geldig als de treinnummers gelijk zijn gebleven. Indien u de reis met andere treinen moet afleggen kunt u een screenshot van de nieuwe route sturen. Wij kunnen dan proberen nieuwe zitplaatsen te reserveren mits de route ongeveer gelijkwaardig is aan de oorspronkelijke route.
** Eurostar: U kunt proberen het ticket zelf aan te passen via de website van Eurostar. Vul daar het PNR en uw achternaam om de boeking te bekijken en wijzigen.
*** Nachttreinen: U mag niet zomaar op een andere dagtrein stappen, maar bij Deutsche Bahn / ÖBB eventueel wel op reguliere (dag)treinen met zitplaatsen.