De route op mijn treinticket is gewijzigd

Het kan gebeuren dat uw route is gewijzigd door bijvoorbeeld werkzaamheden. 

Bij sommige uitvoerders kunt u zonder problemen op de eerstvolgende trein stappen. Een nieuwe route kunt u uitzoeken via de website van de uitvoerder. Dit geldt voor:

  • Deense regionale of IC treinen;
  • Deutsche Bahn tickets*;
  • NS tickets;
  • ÖBB tickets (nachttreinen uitgezonderd);
  • VY tickets;
  • Zwitserse regionale en IC treinen (uitgezonderd panoramatreinen en EC's)

Bij andere vervoerders kunt u niet zomaar op de volgende trein stappen. In dit geval moet u naar het loket op het station om een reservering te laten maken voor de eerstvolgende beschikbare trein. Dit is het geval voor:

  • Eurostar**;
  • Italo;
  • Nachttreinen***;
  • Panoramatreinen
  • Renfe;
  • TGV;
  • Trenitalia.

* Deutsche Bahn: U kunt een nieuwe route uitzoeken via de planner. Uw zitplaatsreserveringen blijven geldig als de treinnummers gelijk zijn gebleven. Indien u de reis met andere treinen moet afleggen kunt u een screenshot van de nieuwe route sturen. Wij kunnen dan proberen nieuwe zitplaatsen te reserveren mits de route ongeveer gelijkwaardig is aan de oorspronkelijke route.

** Eurostar: U kunt proberen het ticket zelf aan te passen via de website van Eurostar. Vul daar het PNR en uw achternaam om de boeking te bekijken en wijzigen.

*** Nachttreinen: U mag niet zomaar op een andere dagtrein stappen, maar bij Deutsche Bahn / ÖBB eventueel wel op reguliere (dag)treinen met zitplaatsen.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact op Neem contact op