Ik wil een compensatie voor een vertraging aanvragen

Bij vertraging van 60 minuten of meer kunt u bij veel maatschappijen proberen om een compensatie aan te vragen. Controleer op uw ticket van welke uitgever deze komt om de compensatie bij de juiste maatschappij aan te vragen.

Deutsche Bahn (Duitsland)
Volg de stappen en vul het formulier op de website in. U kunt de compensatie digitaal aanvragen door in te loggen met het referentienummer op het ticket en uw achternaam. DB neemt daarna zo snel als mogelijk contact met u op over de compensatie. 

Let op: als u een pakketreis heeft geboekt (trein + hotel) staat er geen bedrag op uw ticket. Dit vakje kunt u leeg laten op het formulier. Ook dan wordt uw verzoek gewoon in behandeling genomen.

Eurostar (Verenigd Koninkrijk en Frankrijk)
Vul het formulier op de website in. Let op: Eurostar compenseert uitsluitend met vouchers. Deze ontvangt u na aanvraag zo snel als mogelijk per mail.

Interrail reserveringen (Europa)
Voor Interrail reserveringen is de compensatie (als dit mogelijk is) maximaal 25% van de waarde van uw Interrail pas. U kunt compensaties aanvragen via het formulier op de website. Interrail neemt daarna zo snel als mogelijk contact met u op.

Italo (Italië)
Vul het formulier op de website in. Italo neemt daarna zo snel als mogelijk contact met u op over de compensatie.

NS (Nederland)
Voor compensaties voor treinritten binnen Nederland kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. Vermeld in de mail het ordernummer van uw boeking bij ons en welk(e) ticket(s) u wenst te annuleren. 

ÖBB (Oostenrijk)
Vul het formulier op de website in. ÖBB neemt daarna zo snel als mogelijk contact met u op.

OUIGO (Frankrijk)
OUIGO hanteert speciale compensatiemaatregelen: zij betalen alleen uit in vouchers tot maximaal 50% van het bedrag. Dit gebeurt automatisch binnen 15 werkdagen nadat de reis heeft plaatsgevonden. Kijk hier voor meer informatie.

Renfe (Spanje)
Compensaties kunnen bij Renfe vanaf 30 minuten vertraging worden aangevraagd. Dat kan via het formulier op de website. Renfe neemt hierna zo snel als mogelijk contact met u op.

SBB (Zwitserland)
Doorloop de stappen op de website voor het aanvragen van compensatie. SBB neemt hierna zo snel als mogelijk contact met u op.

SJ (Zweden)
U kunt een compensatie aanvragen door de stappen op de website te doorlopen. SJ neemt hierna zo snel als mogelijk contact met u op.

TGV INOUI (Frankrijk)
Een compensatie kan worden aangevraagd vanaf 30 minuten vertraging (veroorzaakt door TGV zelf). Vul hiervoor het formulier op de website in. TGV neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.

Trenitalia (Italië)
Een compensatie kan worden aangevraagd vanaf 30 minuten vertraging voor Frecce treinen en vanaf 60 minuten voor overige treinen. Vul hiervoor het formulier op de website in. Trenitalia neemt na aanvraag zo snel als mogelijk contact met u op.

VY (Noorwegen)
Doorloop de stappen op de website van de uitvoerder. VY neemt hierna zo snel als mogelijk contact met u op.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact op Neem contact op